VIDEO: Sestřih Rally Šumava Klatovy 2016

První závod Mistrovství ČR za námi

Nová soutěžní sezóna Mistrovství České republiky konečně začala. O uplynulém víkendu se uskutečnila na jihozápadě Čech Rallye Šumava Klatovy. Na necelou osmdesátku soutěžících čekalo 12 erzet v délce 150km a několik skákacích horizontů. Vlčák s Jindřiškou si "skočili" pro krásné 11. absolutní místo.

 

Kdo si hraje, nezlobí!

Děkujeme našemu skvělému fanouškovi za úžasné papírové modely našich krasavic - SUBARU WRC a ŠKODA FABIA S2000

VIDEO: Sestřih Valašské rally 2016

Třetí příčka na Valašce

Třetí jsme odstartovali, třetí také skončili. Skvěle odvedená práce Jindřišky a Vlčáka dovezla jejich pestrou závodničku do cíle jako třetí. Z domácího závodu si odnesli úžasné zážitky a obrovské zkušenosti, které zúročí v následující rally.

Test na kopřivnickém polygonu

V letech 1997-99 to bývala velká atrakce Barum rally. Rychlostní zkouška na tatrováckém polygonu v Kopřivnici lákala desetitisíce diváků. Po dlouhých sedmnácti letech se tento test, i když v odlišné podobě, vrací na vrcholnou scénu. Do svého harmonogramu ji zařadili pořadatelé Valašské rally, která v sobotu zahájí domácí motoristickou sezonu.

„Věřím, že se to setká s úspěchem. Rádi bychom areál využívali dlouhodobě,“ poznamenal předseda organizačního výboru Rocksteel Valašské rally Jaromír Tomaštík.

Hlavním důvodem, proč se závodní kolona vrací do Kopřivnice, přitom není nová zkouška. Pořadatelé totiž hledali vhodný prostor na servisní areál. Dosud využívaná místa ve Valašském Meziříčí nejsou dostatečně velká. A od přesunu servisního zázemí byl už jen kousek k obnovení oblíbeného testu.

„Divácky to určitě bude atraktivní,“ nepochybuje Tomaštík. „Budou tam ale platit přísná pravidla. Přístupná budou pouze čtyři divácká místa. Lidé se nebudou moci pohybovat libovolně po areálu.“ Pamětníci se ovšem návratu původního testu nedočkají. Tehdejší zkouška byla okruhová, což letos nepřipadá v úvahu. Soutěž je součástí tzv. Rallysprint série, která okruhové testy nepovoluje.

„Kvůli tomu jsme museli vybudovat několik set metrů nové silnice, aby úseky na sebe navazovaly,“ poznamenal Tomaštík. „Erzeta“ měří lehce přes sedm kilometrů a pojede se dvakrát. Sami závodníci se na ni těší a zároveň tuší, že rozhodne, i když je z celého harmonogramu nejkratší.

„Okruh je krásný. Vede po pěkném asfaltu, je hodně technický a plný obtížných zatáček,“ popsal zlínský pilot Egon Smékal, který loni Valašku ve své kategorii vyhrál.

„Chvílemi budeme mít zamotané ruce,“ přidala se Pavlína Tydlačková, jedna ze tří ženských účastnic za volantem. Kromě kopřivnického polygonu nabízí Valaška ještě jeden návrat. Po letech se znovu pojede oblíbený úsek kolem přehrady Bystřička. „Podařilo se nám dohodnout s obcemi i vedením chráněné krajinné oblasti,“ libuje si Tomaštík.


Valašská rally je stejně jako v loňském roce součástí Rallysprint série. To znamená, že do celoročního šampionátu můžou bodovat pouze vozy s jednou poháněnou nápravou. Na startu i tak budou silné modely. O absolutní prvenství by měli usilovat hlavně první 4 jezdci ze startovní listiny – Roman Odložilík ve Fordu Fiesta R5, Jan Černý, Nor Petter Kristiansen ve Škodě Fabii S2000 a Martin Vlček ve Škodě Fabii WRC.

Pořadatelé celkem evidují 107 posádek z pěti zemí. První vůz se na trať vydá v sobotu před devátou z Kopřivnice, cíl je těsně před sedmnáctou hodinou ve Valašském Meziříčí.

NAKRESLI RALY

U příležitosti konání 35. ročníku Valašské rally 2016 byla pořadateli vyhlášena výtvarná soutěž "Nakresli Rally". Zúčastnily se také děti ze ZŠ Žerotínova Valašské Meziříčí, jejíchž práce vyhrály krásné kolektivní místo. K předávání cen v Zámku Kinských se zapojili vedle pořadatele i Jindřiška s Martinem.

Hlásíme hotovo!

Očekávaný plášť "wrcéčkové" královny je na světě! Poprvé do ní zasedne Vlčák s Jindřiškou na Valašské Rally, která otevírá novou sezónu Rallysprint Série 2016! Držíme palce!!!

Valašská Rally 2016 s číslem 3

Již příští víkend otevře 35. Rocksteel Valašská Rally 2016 novou sezónu Rallysprint Série. Pro naše odpočinuté sportovce čeká trať v délce 239km, která obsahuje osm obtížných rychlostních zkoušek dlouhé přes 70km. Pořadatel nám pro letošek přidělil číslo štěstěny - 3, které nám v roce 2013 přineslo absolutní vítězství. Těšíme se a děkujeme všem fanouškům za podporu.

Vlčák jako mírumilovný vládce

Do rally vstoupil v roce 2003, kdy absolvoval závod CMPR Rallye Monte Pacov. Zde skončil na třetím místě absolutního pořadí a v ČMPR obsadil druhé místo. Pro svůj první závod si zvolil Subaru Impreza WRX. Tento závod byl jediným startem v této sezóně a dva roky jsme jeho jméno neviděli v žádné startovní listině. V roce 2006 zvolil účast v Poháru ČR se Subaru Impreza WRX. Z prvního závodu, kterým byla Valašská Rally, si přivezl body za 1. místo a v celkovém hodnocení tototo ročníku skončil na 6. místě absolutního pořadí. Od této sezóny je pravidelným účastníkem závodů v našem mistrovství a ve své sportovní kariéře si vyzkoušel auta od pěti výrobců. Nejvíce závodů absolvoval v Mitsubishi Lancer Evo IX. V posledních dvou ročnících jsme jej viděli ve Fabii S2000 a výjimkou byla v roce 2015 Rally Bohemia, kde si vyzkoušel Subaru Impreza S12 WRC. V roce 2016 jej uvidíme ve Fabii WRC.

Martine, kde a kdy jsi se narodil a kde bydlíš v současné době?

Narozen v Moravské říši, kdysi mezi hnědým a černým uhlím, žijící na Hájovském kopci hned za městem Příbor, jehož předměstí je Ostrava :-)

Jaké máš vzdělání?

Strojařina v nedaleké Kopřivnici, městě nákladních aut, potřebovali tam s něčím píchnout, tak jsem se nechal přemluvit a čtyři roky poctivě docházel.

Jaké je Tvoje zaměstnání a kde pracuješ?

Zůstal jsem v oboru, který jsem studoval, stal jsem se mírumilovným vládcem ve společnosti SVARMETAL s.r.o., poddaní prodávají svářecí techniku, spojovací materiály ..

Jakým sportům se věnuješ mimo rally?

Neexistuje jiný sport než rally !!!! Snesu motorky a okruhy až na důchod. Flustající sportovce nemám rád!!! Asi nemusím říkat, o jaké sporty se jedná ...

Jak jsi se dostal k rallye a co bylo impulsem věnovat se tomuto sportu?

Když ráno zaspíš, jsi na startu rychlostní zkoušky, katuješ zatáčky po cestě na šichtu, předjíždíš pomalejší soupeře, kteří chodí na pozdější hodinu a parkuješ na ruční brzdu co nejblíže píchačkám :-) Ale tímto to určitě nezačalo, otec závodil 11 let v době Hauglandů, Křečků a jiných borců, kterým stačilo sto koní a udělali šou pro lidi.

Záznamy o prvním závodě uvádějí rok 2003 a první soutěží byl Pacov, který byl součástí ČMPR. Proč jsi si zvolil na tento závod Imprezu WRX?

Protože Micák byl drahý a hraboš, jako že přední náhon na sněhu nejede, ale jen se o to snaží, však víš :-) . Tady bych chtěl se vší skromností říct, že jsem byl absolutně druhý a to jen proto, že jsem musel.

Odjel jsi tento závod, na dalším závodě si se objevil až v roce 2006 na Valašské Rally opět se Subaru, zde jsi se umístil na 3. místě absolutně a první místo jsi obsadil v Poháru ČR. Co bylo důvodem dvouleté absence a pouhým jediným startem v tomto roce?

Bohudík nejsem povoláním syn, rentiér ani dědic, takže jsem vlastním podnikáním nejprve musel vydělat nějaký ten zlaťák, abych ty peníze mohl zase rozházet po českých tratích.

V roce 2011 jsi přešel ze čtyřkolky na Peugeot 206 Kit Car, což byla zásadní změna. Jaký byl přechod na dvoukolku a jakých změn se týkal tento přechod?

Jestli jsem se nějak vyjadřoval o dvoukolkách, tak o tomhle autě to neplatí, PEGY je skoro tělocvična, ve které jsem začal opravdu makat, prostě Áčko s velkým A, kde bylo všechno jinak. Použil bych hlášku mého spolujezdce z Pražského sprintu, jízda v něm se podobá letecké havárii se šťastným koncem. Ne vždy byl konec šťastný, ale to k závodění patří. Jeden z důvodů, proč jsem přešel z Mitsubishi byl ten, že jsem to pojal jako předpřípravu pro S2000, což se vyplatilo. Dále pak nesnáším nefér závodění, kterému se v té době a třídě N4 dařilo.

V roce 2014 jsi provedl změnu ve vozidle a usedl do Fabie S2000, s kterou jsi absolvoval celkem 13 závodů. Dále tato sezona byla poslední s Richardem Lasevičem. V MMČR a v MČR Sprintrally jste obsadili 4. místa absolutně. Jaké auto je Fabie S2000 a co bylo důvodem rozchodu úspěšné posádky?

Fabie S2000 vyžaduje čistou stopu, velice podobnou jízdě s předokolkou, ze které jsem jakési návyky měl a přechod nebyl nijak náročný. V době, kdy si vedení české rally dělalo, co chtělo, kdy bylo papežštější než papež, chtělo zakázat WRC v Čechách, nebyla v podstatě jiná možnost než S2000. Fabii považuji za povedené auto, i když byl vždycky velký rozdíl mezi tovární a klientskou verzí, ale dneska bude Fabii chybět motor z R5.

Otázku týkající se rozchodu s Richardem, jsem opravdu, ale opravdu nečekal :-) Myslím, že jsme si oba uvědomili, že jsme malý i velký mistrák, po mých jezdeckých chybách ukončili těžkými haváriemi, a bude vhodná změna, aby se nestala tragédie. Po večerní diskusi v jakémsi pražském hotelu vznikla dohoda a padlo rozhodnutí...

V sezoně 2015 se na místě spolujezdce objevila Jindřiška Žáková. Jak jsi si zvykal na změnu spolujezdce, zejména na ženský hlas, byla tato změna přínosem pro Tebe jako jezdce?

Jindřiška, stejně jako Richard, pracuje v autě naprosto skvěle, proto si troufám tvrdit, že jsem nezaznamenal žádnou změnu. Přínosem pro posádku je to, že jsme se přiblížili váhovým limitům a já můžu neomezeně žrát... :-)

V loňské sezoně jsi se objevil na Bohemia Rally v Subaru Impreza WRC. Co bylo důvodem této změny a jaký je rozdíl mezi jízdou ve vozidle specifikace S2000 a WRC?

Fabie nám ještě trochu marodila po Hustopečích, tak jsem si řekl, že bych měl na stará kolena zjistit, co prožíval Peter Solberg při jízdě s tímto legendárním WRCEM. Prostě říkám, že hrubá síla vítězí nad aerodynamikou a jízdními vlastnostmi. Kdyby se nám vyhýbaly technické problémy, myslím, že by to bylo na Bohemce lepší.

Nedávno proběhla informace, že v sezoně 2016 se objevíš také ve Fabii, ale ve specifikaci WRC. Jaký je původ tohoto vozidla, proč jsi se rozhodl pro toto auto a jakého výsledku by jsi chtěl dosáhnout?

S tímto autem jsem kdysi dávno jel, docela úspěšně a troufám si říct, že to byla nekonečná extáze, rovnající se orgasmu prasete, který trvá i čtyřicet minut :-) . Takže proto :-) .

Jaká je Tvoje nejoblíbenější soutěž a kterého výsledku si nejvíce ceníš?

Miluji každý kilometr českých rychlostek a nikdy bych si nedovolil pozvednout některou soutěž nad ostatní. Všech příznivců rally, včetně pořadatelů si velice vážím a nechci je tímto způsobem hodnotit...

Jakého výsledku by jsi chtěl dosáhnout a máš nějaký vzor?

Jakého výsledku to je zase otázka... vyhrát mistrovství světa WRC, DAKAR, F1 a REDBULL AIR RACE, to vše na MIG 21, tak třeba takhle. Vzor nemám žádný, nerad rozdávám lichotky :-) , ale každý se zdravým rozumem, životní moudrostí a pokorou je u mne v dnešní době borec.