RALLY 2013

Barum Czech Rally Zlín 2013

Tiskovka I  www.ewrc.cz

Tiskovka II www.rally-mania.cz

Tiskovka III www.autosport.cz

Tiskovka IV www.autosportfoto.sk

Tiskovka V www.motormix.cz

Tiskovka VI www.rallyzone.cz

 

Trpké rozloučení s Peggym

 

Nejprve radost ze solidních časů v silné mezinárodní konkurenci, poté vystřízlivění způsobené havárií a újmou na zdraví jezdce. V těchto dějových linkách probíhal XXIII. ročník Barum Czech Rally Zlín pro Martina Vlčka, Richarda Laseviče a jejich Peugeot 206 Kit Car.

Zlínská soutěž je neoddiskutovatelným vrcholem české soutěžácké sezony a pro Martina s Richardem vítaná příležitost, jak změřit síly s posádkami, s nimiž se v průběhu roku běžně na startovní čáře nepotkávají. Absolvováním barumky však letošní plány Svarmetal Motorsportu zdaleka nekončily. Záměrem týmu bylo postavit se na start všech zbylých sprintů a pokusit se obhájit loňský titul ve třídě 6. Bohužel, dnes už víme, že se tyto plány nedočkají realizace. Za vše mohla jedna nenápadná terénní nerovnost na RZ Semetín, která poslala vůz do lesa a jezdce na pozorování do nemocnice. Tam se bohužel potvrdil černý scénář – prasklý bederní obratel, kvůli němuž se Martin za volant soutěžního vozu nějaký pátek neposadí. „Bylo to v rychlém úseku, sjezd lesem před Semetínem. Odskočilo to na nerovnosti.... Aspoň myslím. Moc si toho nepamatuji, koukal jsem do papírů a rána. Jen jsem se schoulil do sebe,“ vzpomíná na okamžiky havárie Richard.

Přitom až do osudné chvíle vycházela Barumka týmovým reprezentantům skvěle. Martin Vlček s Richardem Lasevičem se nezalekli mezinárodní konkurence, která byla v kategorii „předokolek“ tentokrát vydatnější než mezi čtyřkolkami, a hned zkraje závodu se prokousali do elitní pětice své skupiny. Velice nadějnou pozici drželi i ve třídě 6, kde nestačili pouze tempu skvěle rozjetého Jana Černého. Když k tomu připočteme i 20. místo absolutně po šesté zkoušce (mezi takřka stovkou účastníků), bylo odstoupení ze zlínské soutěže o to mrzutější. A aby bylo týmové fiasko dokonáno, do cíle se bohužel nedostal ani další vůz v barvách Svarmetalu, který Tomáš Růžička s Jaroslavem Novákem odstavili těsně před koncem úvodní etapy.

Rozladěnost v týmovém stanu však nevládla jen kvůli sportovním nezdarům. „Hodně nás zklamala arogance některých činovníků, jejichž snaha vydělat na všem možném byla hmatatelná. A co se týče bezpečnosti? Nesmyslné nařízení o řezání gum, protože je to Evropa. A pak vás na slickách pustí za deště do RZ. Z letošního ročníku jsem opravdu zklamaný,“ nebral si servítky Richard Lasevič.

Už je na čase zakončit méně optimistickou část našeho povídání a zmínit na závěr něco pozitivnějšího. Týmový „peugeotek“ sice na Semetíně dostal co proto, a jak se zdá, jeho závodní kariéra tímto závodem skončila. Nebyl by to však „Vlčák“, kdyby složil ruce do klína a nezačal vymýšlet, kam se bude jeho závodění dále ubírat. Hned pár dní po barumce se začala facebookem šířit informace, že od příštího roku už bude „Vlčák“ hrabat všemi čtyřmi drápky a posadí se do Fabie S2000 po Romanu Odložilíkovi. Jak se zdá, máme se na co těšit.

Rally Agropa Pačejov 2013

Tiskovka I  www.autosport.cz

Tiskovka II  www.rally-mania.cz

 

Vlčákova pojízdná posilovna

 

Soutěžní posádky po kostelecké rally ani nestačily řádně zregenerovat síly a už klepal na dveře další díl sprintového mistrovství. V Horažďovicích na EPLcond Rally Agropa se sešla znovu velmi silná konkurence, doplněná o hosty z „velkého“ mistrovství a o početnou sestavu domácích posádek. V této společnosti dosáhli letos již sedmého medailového výsledku v řadě Martin Vlček s Richardem Lasevičem na Peugeotu 206 Kit Car.

Pačejovská soutěž láká na svůj start řadu zájemců o testování před Barum rally, méně movité posádky z Moravy naopak výlet do vzdáleného koutu Čech v mnoha případech obětují a šetří finance na soutěže ve svém okolí. To se týkalo řady předních soutěžáků napříč objemovými třídami, i „Vlčákových“ největších soupeřů – Adama Koblihy s Petrem Chodurou. Byla to nepochybně škoda - západočeská soutěž, která se ani po přesunu do Horažďovic nezbavila svého tradičního spojení s Pačejovem, totiž zraje jako dobré víno a je dle mínění soutěžních posádek rok od roku kvalitnější. „Pačejov se nám opět velice líbil, pořadatel si zaslouží poklonu za výběr technických tratí a organizaci obecně. Dokonale označená divácká místa navíc určitě přispěla k nadprůměrné návštěvnosti diváků,“ netajil se svou chválou pilot.

Vzhledem k pěkným tratím, vydatné divácké návštěvě a příjemné atmosféře je trochu škoda, že byl při neúčasti Adama Koblihy souboj o vítězství ve třídě 6 rozhodnut hned v úvodu. Už po polovině závodu Martin Vlček s Richardem Lasevičem disponovali takřka 40sekundovým náskokem na nejbližší pronásledovatele a ve zbytku rally se mohli věnovat výhradně bojům v kategorii „předokolek“. V této klasifikaci se dlouho drželi na třetím místě, když však dokázali 6. RZ vyhrát a přiblížili se Patriku Rujbrovi na tři sekundy, svitlo světélko naděje na druhou pozici. Ta by se Martinovi s Richardem líbila, neboť by je posunula blíže k průběžné třetí pozici v šampionátu. Na posledních dvou zkouškách se však „peugeotek“ rozhodl svoji posádku po delším čase pozlobit a se stávkujícím posilovačem řízení už zrychlit zkrátka nešlo. Konečný výsledek přesto nelze vnímat negativně: 16. místo absolutně, 3. pozice v kategorii dvoukolek a suverénní vítězství ve třídě 6. Toť vizitka posádky Svarmetal Motorsportu, jež poprvé v sezoně převzala vedení v tabulce své třídy.

Martin Vlček: „Závod jsme začali velice opatrně a s respektem ke zvlhlému povrchu po nočních vydatných deštích. Jakmile ale začaly tratě osychat, začali jsme se více opírat do zahřátých gum. Závěrečné dvě RZ jsme sice projeli, ale už bez serva a s brzdovým pedálem v nezdravé poloze, čímž naše soupeření o druhou pozici v předokolkách prakticky skončilo. Opět se ovšem potvrdilo, že v jižních Čechách je kde vybírat tratě a budeme se tam velice rádi vracet.“

Richard Lasevič: „Pačejov od loňska považuji s Kopnou za nejhezčí soutěž sprintového mistrovství a letos pořadatelé znovu potvrdili, že umí udělat rally. Smekám, ohýbám hřbet, a když jsem viděl „erzety“, spadla mi čelist a doteď ji hledám. Prostě nádhera… Škoda jen našich technických problémů se servem, ale i tak jsme si to užili. Martin si zaposiloval, moc mi ho bylo líto, jak chtěl jet, ale prostě to nešlo. Tak si aspoň procvičil bicepsy, tricepsy a jiné psy. Já se teď těším na výlet na rakouskou šotolinku, kde si odskočím k Petru Pospíšilovi, a pak už přijde pro mě i Martina tradiční vrchol sezony – zlínská Barumka.“

Posádka Svarmetal Motorsportu děkuje svým příznivcům za podporu a pevně věří, že se v co nejhojnějším počtu sejdou u tratě Barum Czech Rally, která startuje na konci srpna.

Jiří Dokulil

Rally Kostelec nad Orlicí 2013

Tiskovka I www.ewrc.cz

Tiskovka II www.autosport.cz

Tiskovka III www.motormix.cz

Tiskovka IV www.rallyzone.cz

 

V rytmu ledvinových kamenů

 

Páteční noc strávená na pohotovosti v Rychnově, pilotova sedačka vystlaná do měkka molitanem a zdrženlivé požehnání doktorů k sobotnímu startu. Úvodní slova tohoto článku budiž upřímným svědectvím, že Martinu Vlčkovi s Richardem Lasevičem bylo na kostelecké Ferodo rally až nečekaně horko. A to nejen kvůli počasí.

Posádka Svarmetal Motorsportu přijížděla do Kostelce nad Orlicí namlsaná absolutním vítězstvím na Valašské rally a s přáním vylepšit svoji průběžnou druhou pozici v šampionátu. Ztráta 11 bodů na vedoucího jezdce třídy 6 Adama Koblihu nevypadala nedostižně, veškeré plány však mohly vzít za své kvůli vážným zdravotním problémům pilota. Toho v pátek před startem skřípla ledvinová kolika, se kterou je běžnému člověku zatěžko vstát z postele, natož absolvovat automobilový závod. „Vlčák“ je však od přírody povaha bojovná a i přes značné sebezapření si usmyslel, že účast v kostelecké rally nevzdá. V sobotu ráno se proto po nočním běhání po doktorech nasoukal do závodnické sedačky, přitáhl si pásy a snažil se mít východočeský závod co nejrychleji za sebou.

…a to doslova. První rychlostní zkoušku dokončil jako patnáctý absolutně a nejrychlejší mezi vozy s pohonem přední nápravy, což byl začátek, jaký od svého přestupu mezi „áčka“ ještě nezažil. A v podobném duchu s Richardem pokračovali i na dalších testech – na RZ 2 byli ve své skupině třetí, RZ 3 s poetickým názvem Peklo zajeli v pekelném tempu opět nejrychleji. Ve skoro 100členném startovním poli jim po polovině soutěže patřilo nečekané 13. místo absolutně, když na své největší soupeře v kategorii předokolek – Patrika Rujbra a Petra Bryndu s dvoulitrovými renaulty - ztráceli necelou jednu sekundu! Nelze se divit, že v televizním zpravodajství stanice ČT Sport dostali piloti dvoukolek tentokrát až nezvykle velký prostor. V Kostelci jejich desetinková přetahovaná doslova „udělala“ závod.

Martin s Richardem v závěrečných třech zkouškách svoje postavení ještě vylepšili a cílovou pásku protnuli na 12. místě absolutně, vyšperkovaném o druhou pozici ve skupině. Jak se však ukázalo přibližně o dvě hodiny později, stav při dekorování na cílové rampě ještě nebyl konečný. Posádka peugeotu se na pátém testu nevyvarovala jezdecké chyby a jejich kontakt s retardérem sportovní komisaři ohodnotili půlminutovou penalizací. To s sebou logicky neslo pokles ve výsledcích; vzhledem k situaci před startem však bylo i prosté přejetí cílové rampy pro posádku malým vítězstvím. Body za čtvrtou pozici ve skupině dvoukolek a za druhé místo mezi „šestkami“ se v konečném účtování šampionátu jistě budou hodit. „Umístění bereme všemi deseti na rukou i všemi deseti na nohou. Na start jsme jeli s tím, že to nějak dopadne a dopadlo to dobře. Jen mě mrzí, že jsme tu penalizaci dostali až dvě hodiny po závodě. Tak jsme si s Adamem Koblihou a Peťou Chodurou udělali opakování ceremoniálu na Lukoilu pod Mohelnickým kopcem, kde jsme si vyměnili trofej za třídu 6. Bohužel jen jednu, spolujezdec je totiž podle Kosteleckých spotřební zboží a závodů se účastní tak trochu omylem,“ bral závěrečné události s humorem Richard. „Jinak trať moc pěkná, organizace klapala, počasí krásné, volba pneu byla jednoduchá a hlavně Martin to ustál, i když brufeny mu lezly i z uší.“

„Byla to zase pěkná soutěž po boku týmu Orsákovic kluků. Náš pegy má totiž nový domov a kluci byli naprosto perfektní. Se soupeři na trati jsme si nedarovali ani sekundu a velice se těším do Pačejova, kde budeme ve vzájemných soubojích pokračovat. Tam už se to snad obejde bez mimořádných událostí před startem,“ pronesl ve zkratce Martin, jehož myšlenky v té době patřily odpočinku a blížící se dovolené v Chorvatsku. Nyní již odpočatý a v plné formě spřádá plány na víkendovou rally v Pačejově, kde bude sprintový seriál pokračovat svým dalším dílem.

Jiří Dokulil

Valašská Rally 2013 - Jiří Dokulil

Tiskovka I www.ewrc.cz

Tiskovka II www.autosport.cz

Tiskovka III www.motormix.cz

Tiskovka IV www.rallyzone.cz

Tiskovka V www.autosportfoto.sk

 

„Vlčákovo“ pozlacené dobrodružství

 

Vše způsobila jedna převodovka. Přesněji ta, která nelibě nesla „Vlčákovu“ stíhací jízdu na Rally Krkonoše. Krátce po východočeské soutěži bylo jasné, že týmový peugeot nestihne být včas připraven na domácí Valašskou rally, čímž odstartovaly horečnaté úvahy a diskuse, s jakou technikou vyrazit. Dobrodružná mise nakonec nesla jméno Škoda Fabia WRC.

Touha nechybět na startu domácí rally zavedla Martina Vlčka s Richardem Lasevičem do náruče týmu Karla Trněného, který se léta specializuje na přípravu škodováckých „wéercéček“. Zatímco spolujezdec mohl těžit z angažmá u Jara Melichárka, kde „wrco“ okusil na vlastní kůži, na „Vlčáka“ čekaly úplně první kilometry v podobné technice. Sice měl na svém kontě slušnou řádku startů v produkčních vozech, fabia však na rozdíl od nich představovala plnokrevný „závoďák“, od prvního šroubku konstruovaný pro rally.

„Všechno to začalo nepříliš povedeným testem, kde jsem měl k dispozici asi deset ostrých kilometrů, které místo toho, aby mi něco daly, tak mě tak akorát vylekaly. Do takového auta pochopitelně nešly aplikovat návyky z „předokolky“ a o to to bylo horší. Seděl jsem v autě, viděl jsem asi milion čudlíků a přemýšlel, kterým  bych tak otočil, kterým směrem, a co to asi udělá, když budu někde na rozmotanou šestku brzdit. Vždy se říká, zlatá střední cesta, a tak jsem parametry diferenciálů nastavil na prostřední hodnoty, přitvrdil kroky tlumičů a vijó na první vložku,“ popsal rozpačité dojmy před startem Martin.

Nejistota a obavy z nového dobrodružství však s prvními kilometry přeci jen ustoupily do pozadí. Fešně obléknutá Fabia WRC v barvách Svarmetal Motorsportu přijela do cíle prvního měřeného testu v nejrychlejším čase, čímž zaskočila soupeře a především samotnou posádku. Druhé místo na druhé rychlostní zkoušce potvrdilo, že se rozhodně nejedná o náhodu, a Martin s Richardem byli rázem až po uši namočení v souboji o vítězství. „Ve stopce prvního testu jsem byl velice překvapen z prvního času, protože za ten amatérizmus, který jsem předvedl,  jsem si ho nezasloužil. Pak došlo na další korekce na podvozku, tlumičích a pro další část rally zbylo jediné - naladit mozek,“ znělo z úst druhého jezdce průběžných výsledků.

Postupné zrychlování a jízda bez výraznějších výkyvů se ukázaly být nejdůležitějšími předpoklady, jimiž Martin Vlček s Richardem Lasevičem podepřeli své pozdější vítězství. Ve druhém průjezdu RZ Helfštýn oproti prvnímu „kolu“ zrychlili o čtyři sekundy, při opakovaném průjezdu RZ Lešná dokonce o sedm sekund na devíti kilometrech. Po čtvrtém testu se proto dle očekávání posunuli do vedení a zůstali v něm i po dvojím průjezdu obávané RZ Vesník.

Vítězové se v cíli mohli pyšnit bilancí čtyř vyhraných rychlostních zkoušek (ze šesti klasifikovaných) a skoro minutovým náskokem. Že cesta k vítězství pro domácí posádku nebyla vydlážděna ze zlatých cihel, naznačují následující slova: „Auto bylo všude strašně rychle, Richard ani nebyl schopen zopakovat zatáčku a už jsme byli v ní. Jinými slovy, auto z jiné planety, alespoň podle mé dosavadní soutěžácké zkušenosti. Až ve druhé polovině soutěže jsme si začali auto užívat, bylo to parádní svezení s dokonalou hračkou, jejíž potenciál jsme vůbec nebyli schopni využít. Chtělo by to absolvovat sezónu a potom možná,“ zakončil své hodnocení s šibalským úsměvem pilot.

Zatímco pro „Vlčáka“ se stalo vítězství na Valašce historicky prvním zápisem do galerie vítězů automobilových soutěží, Richard je o jeden zlatý věnec „zkušenější“. Zřejmě se stane svého druhu odborníkem na soutěže organizované na Valašsku. Premiérového prvenství totiž dosáhl v roce 2010 na vsetínském sprintu, částečně probíhajícím na stejných tratích jako „Valaška“. „Hluboce smekám před „wrcem“ nepolíbeným panicem Vlčákem, jak se s tím popral. Myslím, že první styk proběhl úspěšně a ani to nebolelo:-). A co se týče samotných závodů? Organizace šlapala bez problémů a skvěle jsme si zazávodili se Silverem a Jaromírem Tomaštíků. Prostě dokonalý závodnický víkend,“ nešetřil superlativy muž, sedící na pravé sedačce.

Svarmetal Motorsport děkuje všem svým partnerům, příznivcům a přátelům za podporu v cestě za zlatým věncem a doufá, že týmu zůstanou věrní i do budoucna. Nejbližší start Martina Vlčka s Richardem Lasevičem se připravuje na poslední červencový víkend do Kostelce nad Orlicí, kde oba členy posádky čeká návrat do týmového Peugeotu 206 Kit Car.

Valašská Rally 2013 - Tiskovka Rally-mania.cz

Tiskovka www.rally-mania.cz

 

Vlčkova vítěžná premiéra

Valašská rally, letos podnik hostící historiky a Český pohár, nabídla zajímavou podívanou, byť její tratě nebrázdilo závratné množství vozů a posádek, jak bylo v posledních letech zvykem.

Tratě v okolí Valašského Meziříčí měly dohromady 70,5 kilometrů, rozdělených do tří sekcí. První dvě sekce se jely na rychlostních testech Lešná a Helfštýn. Po druhém navštívení servisu se posádky vydaly vstříc třetí sekci a závěrečným kilometrům, které absolvovaly na dvou průjezdech testem Vesník.

První dvě sekce nabídly zajímavý souboj mezi Jaromírem Tomaštíkem se starším Subaru Impreza WRC a Martinem Vlčkem, známým "Vlčákem", který si na Valašské rally odbíjel premiéru s vozem Škoda Fabia WRC. Oba si připsali dvě vítězství na zkouškách, ale celkové pořadí po čtvrté rychlostní zkoušce vyznělo lépe pro Martina Vlčka. Tomaštík okupoval "až" 4. příčku za prozatímně bronzovým Vladimírem Barvíkem s produkčním Mitshubishi a Silvestrem Mikulaštíkem, který jel tradičně s Octavií WRC. V samotném hodnocení historických vozů, kde se asi všechna pozornost ubírala na souboj Kalista - Navrátil, byl po dvou sekcích ve vedení právě prvně jmenovaný jezdec. Kalista po tratích vodí pěkné Subaru Legacy RS a s ním si na Navrátila se Sierrou RS Cosworth vyjel náskok 44 vteřin, což se do posledních dvou testů zdálo velmi pohodlné vedení. Velmi těšný a napínavý byl stav mezi posádkami českého poháru. Zde po 47 kilometrech byl mezi prvním a druhým rozdíl pouhých 5 desetin vteřiny. Tento těsný náskok hájil Jiří Kašpar s Octavií před Petrem Šimurdou, který jezdí s oranžovou Škodovkou 130 LR.

Cíl Valašské rally spatřilo 40 vozů a jako nejrychlejší byl klasifikován Martin Vlček. Ten si tak nejen připsal cenné zkušenosti při prvním startu s WRC, ale také prvenství a cenný skalp zkušených jezdců s těmito vozy, jako Tomaštíka, který skončil druhý, bezmála vteřinu před Silvestrem Mikulaštíkem. Historické vozy jednoznačně ovládl Jiří Kalista se Subaru Legacy RS, když nechal Ford Sierra RS Cosworth Jiřího Navrátila daleko za sebou. První místo mezi poháristy uhájil Jiří Kašpar, následován Miloslavem Jirsou s Renaultem Clio R3 a bronzovým Petrem Šimurdou.

 

Výsledky Valašské rally 2013:

1. M. Vlček / R. Lasevič Škoda Fabia WRC

2. J. Tomaštík / J. Novák Subaru Impreza WRC  +55,9

3. S. Mikulaštík / R. Baran Škoda Octavia WRC  +56,6

4. V. Barvík / R.Dřímal Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:12,9

5. T. Kurka / M. Škubník Mitsubishi Lancer Evo X R4  +1:22,6

6. J. Pešl / R Pešek  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:43,3

7. J. Kalista / J. Skořepa Subaru Impreza RS  +2:14,8

8. M. Srb / M. Osička Citroen C2 R2  +3:40,6

9. J. Navrátil / V. Kouřil Ford Sierra RS Cosworth  +3:42,5

10. J. Kašpar / D. Kabourek Škoda Octavia  +3:47,3

Valašská Rally 2013 - Tiskovka eWRC.cz

Tiskovka: www.ewrc.cz

Vlček zažil na Valašce vítěznou premiéru s WRC

Po vyřazení z kalendáře Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally se letos na tratích Valašské rally odehrálo zápolení účastníků MČRHA a Poháru ČR v rally, které svou účastí okořenilo patnáct posádek zařazených do poháru pořadatele, ve kterém jsme museli vzhledem k technice hledat hlavní kandidáty na vítězství, protože hned trojice pilotů disponovala technikou nejvyšší specifikace WRC. Harmonogram soutěže se oproti loňskému roku smrskl na jeden den a na tři úseky, které se všechny jely dvakrát, takže soutěž celkově čítala 70 ostrých kilometrů. Jelikož se déšť ještě nechce vzdát své vlády nad českými rally, úvod RZ4 byl lehce zmoklý, ale jinak se zbytek odjel na suchém asfaltu.

Výsledky hned první zkoušky nabídly možná menší překvapení, když byl nejrychlejším novic ve Fabii WRC Vlček, který porazil oba své souputníky ze třídy 13 – Mikuláštíka a Tomaštíka. Na druhém testu se do čela dostal Tomaštík pilotující Imprezu WRC a do servisu přijížděl s náskokem pěti desetin na Vlčka. Třetí byl Mikuláštík a i na dalších dvou místech by jsme nalezli posádky z poháru pořadatele, konkrétně Barvíka a Kurku. Šestým byl nejrychlejší z pilotů historiků Kalista a nejrychlejšího poháristu by jsme nalezli na deváté příčce, kde se nacházel Jirsa.

Ve druhé sekci jsme se dočkali opětovné změny na čele, když Vlček zvládl druhý průjezd Helfštýnem rychleji než zbytek startovního pole a do servisu po druhé sekci přijížděl v roli lídra s náskokem šesti a půl vteřiny na Tomaštíka. Mikuláštík se i nadále nacházel na třetí příčce a ani jeho ztráta na vedoucího jezdce nebyla vysoká, protože čítala pouhých deset sekund. Na dalších postech pod stupni se toho taktéž z pohledu na pořadí moc nedělo, protože jak Barvík, tak Kurka si drželi své příčky. Nejrychlejším v MČRHA byl i nadále Kalista, ale mezi jezdci PČR se do čela dostal Kašpar.

Dosavadní průběh soutěže dával tušit, že závěrečné dva průjezdy zkouškou s názvem Vesník ještě přinesou souboj o vítězství, avšak hned po RZ5 bylo de facto jasno. Tomaštíkovo konto zatížila půlminutová penalizace a ten se tak propadl na třetí místo. A vzhledem k tomu, že Mikuláštíkova ztráta narostla na víc než půl minuty, dalo se soudit, že pokud neselže pilot nebo technika, bude moci Vlček slavit po RZ6 vítězství. Ten nenechal v poslední zkoušce soutěže nikoho na pochybách, že je výhra ve správných rukou, protože zvítězil a celkově se tak v cíli radoval z absolutního vítězství ve Valašské rally. S téměř minutovou ztrátou byl druhým Tomaštík, který až v závěrečném testu předstihl Mikuláštíka. Protože si Barvík udržel čtvrté místo a Kurka páté až do konce, pojďme se podívat na podobu druhé poloviny první desítky.

Tu otevřel Pešl, za jeho zády byl vítěz MČRHA Kalista, který si připsal svou druhou výhru v letošní sezóně, osmým byla nejrychlejší dvoukolka v rukou Srba který v posledním testu předstihl Navrátila. Pouhé čtyři vteřiny za pilotem Citroenu CR R2 dokončil na desáté příčce nejrychlejší pilot Pohár ČR Kašpar. Závěrem jenom doplňme, že podrobnější články mapující dění v obou šampionátech, které se na Valašce odehrávaly, se objeví po víkendu.

Valašská Rally 2013 - Tiskovka Autosport.cz

Tiskovka I: www.autosport.cz

Tiskovka II: www.rallyzone.cz

 

Valašskou rally vyhrál Martin Vlček na fabii WRC

Posádka Martin Vlček, Richard Lasevič na voze Škoda Fabia WRC zvítězila ve dvaatřicátém ročníku Valašské rally s centrem ve Valašském Meziříčí. Vlček při premiéře s vozem specifikace WRC byl nejrychlejší na čtyřech úsecích z celkového počtu šesti rychlostních zkoušek. Na druhém místě skončili Jaromír Tomaštík, Jaroslav Novák (Subaru Impreza WRC) se ztrátou 55,9 vteřiny. Třetí příčku obsadili Silvestr Mikuláštík, Róbert Baran (Škoda Octavia WRC), kteří zaostali za stříbrnou pozici o pouhých 0,7 vteřiny.

Populární valaška se jela v letošním roce jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a dále se započítala do Poháru České republiky. V republikovém šampionátu historiků vyhrál Jiří Kalista (Subaru Legacy RS), druhý dojel Jiří Navrátil (Ford Sierra RS Cosworth) s odstupem téměř půldruhé minuty. V pohárové klasifkaci sváděla velký souboj trojice Miloslav Jirsa (Renault Clio R3), Jiří Kašpar (Škoda Octavia) a Petr Šimurda (Škoda 130 LR). Nakonec se radoval Kašpar na octavii, druhý skončil Jirsa na cliu se ztrátou 14,2 vteřiny, třetí dojel Šimurda.

Podle předpokladů se strhl souboj o absolutní prvenství mezi jezdci na vozech specifikace WRC. Začátek měl nejrychlejší Jaromír Tomaštík na subaru, který vedl ještě po třetí rychlostní zkoušce. Při druhém průjezdu úsekem pod hradem Helfštýnem začalo pršet a vsetínský jezdec nabral ztrátu sedmi vteřin a opustil vedoucí příčku. Do čela se probojoval Martin Vlček na fabii a třemi nejrychlejšími časy si upevnil premiérovou výhru v absolutní klasifikaci. Jezdec ze Skotnice u Ostravy předvedl velmi dobrý výkon a zajel čtyřikrát nejrychlejší čas. Tomaštík v závěru ještě vyfasoval půlminutovou penalizaci za neprojetí retardéru, nicméně druhé místo před Mikuláštíkem uhájil o pouhých sedm desetin vteřiny! Mikuláštíka zbrzdil při prvním průjezdu Vesníkem defekt.

Na startu se objevilo celkem 58 posádek, cíl rally spatřilo 40 soutěžících. Z favoritů odstoupili hned na začátku soutěže Petr Zedník (Ford Fiesta Kit Car, motor na 2. RZ) a Jiří Petrášek (Opel Ascona B, palivové čerpadlo po 2.RZ). Smůla potkala na závěrečné erzetě populární zpěvačku a herečku Olgu Lounovou (Renault Clio Sport), které vypověděla službu převodovka. Naopak zdárně dokončili rally hokejový mistr světa Filip Kuba a herec Lukáš Langmajer (oba Honda Civic VTi).

7. Rally Krkonoše 2013

Tiskovka I     www.ewrc.cz

Tiskovka II    www.autosport.cz

Tiskovka III   www.rallyzone.cz

Tiskovka IV   www.motormix.cz

 

Od odřené trnky k dalšímu vítězství

Další účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní. Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem se stal jedenáctý čas absolutně na posledním testu. Svým způsobem lze za ocenění výkonu brát i pozvánku na závěrečnou technickou kontrolu, která technikům i soupeřům potvrdila, že dosažené umístění bylo vybojováno poctivě.

Ačkoliv soutěž v okolí Vrchlabí zavedla účastníky skoro na dohled těžce zkoušeným záplavovým oblastem na východě Čech, letos poprvé se závodilo za překrásného slunečného počasí. Až si na to některé posádky nemohly zvyknout a v očekávání vody raději nazuly mokré pneumatiky. Déšť však dlouho nepřicházel, a zatímco diváci odhazovali bundy, posádky s mokrými pneumatikami klouzaly i tam, kde nechtěly. Týkalo se to také Martina s Richardem. „Na prvních dvou vložkách jsme zažili nebývalé pocity, bylo to letos poprvé, co nepršelo. Pochopitelně jsme tomu vůbec nevěřili a doufaje v déšť jsme obuli mokré gumy. Tah to byl opravdu špatný, ale v opojení prvního slunce na letošních závodech nám to připadlo dobré řešení. To vše do doby, než jsem si po výletu mimo pořadatelem doporučenou trať  prohlédnul kůru jedné místní trnky, a to velice z blízka. Bylo jasné, že musíme zvolnit a přiznat si, že za svorně odsouhlasenou volbu pneumatik bychom si měli s Richardem vyměnit pár facek,“ přiznal v té době až čtvrtý pilot třídy 6.

Pocit ztraceného závodu však mohl brzy vystřídat šibalský úsměv. Déšť totiž přišel v následující sekci a Martina s Richardem vrátil zpátky do hry. Stačila jediná rychlostní zkouška a pestře zbarvený peugeot postoupil na čtvrté místo v kategorii „předokolek“, doplněné o druhou pozici ve třídě 6. A to i přes začínající problémy s převodovkou. „Nezbývalo, než poděkovat rallyovému Bohu za déšť a pořádně zatáhnout. Zbytek soutěže jsme stahovali náskok soupeřů a před závěrečnou RZ jsme si s Richardem řekli: Teď, anebo v Kostelci – jakožto další soutěži v pořadí. Jízda to byla tak odvážná, že jsem byl několikrát pouhým účastníkem zájezdu a v sedačkách bylo nebývale vlhko.“

A výsledek? Ještě před poslední zkouškou byla dvojice Svarmetal Motorsportu druhá ve třídě a na průběžně vedoucí dvojici, Adama Koblihu s Petrem Chodurou, ztrácela sedm sekund. O tom, jakým způsobem týmový peugeot prolétl závěrečnou blátivou „erzetou“ měli nakonec největší pochyby techničtí komisaři, kteří si jej i s mechaniky pozvali na závěrečnou „rozebírku“. Sázka na jednu kartu však v tomto případě vyšla bezezbytku a nebyla k ní potřeba jakákoliv nepovolená úprava na voze. Výsledkem se stal postup na druhé místo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a na vytoužený nejvyšší stupínek ve třídě 6. Ani konečné 15. místo v takřka stočlenném startovním poli určitě není k zahození. „Zatím platí pravidlo, že tam, kde se nám loni nedařilo, letos vyhráváme. Potvrdilo se to i v Krkonoších. Jsme opravdu moc rádi, že se tato rally konala a odjela relativně v pohodě. Závod se pro nás vyvíjel jako na houpačce a někdy ten hup byl docela velký. :-)Ale nakonec vše dobře dopadlo a spokojenost s výsledkem je minimálně maximální, ne-li více,“ zhodnotil medailemi ozdobenou cestu do Krkonoš spolujezdec Richard Lasevič, který si nyní, v přestávce mezi sprinty, odskočí do Rakouska, kde bude navigovat Petra Pospíšila.

Martin Vlček s Richardem Lasevičem si druhým letošním vítězstvím výrazně polepšili v průběžném hodnocení třídy 6, kde jim patří druhé místo s 11bodovou ztrátou na Adama Koblihu. Další soutěží, kam přijedou bojovat o mistrovské body, bude červencová Rally Kostelec nad Orlicí. Ještě před tím se však z tréninkových důvodů objeví i na své skoro domácí Valašské rally, zařazené do Poháru ČR a Mistrovství ČR v rally historických automobilů.

41. Rallye Český Krumlov 2013

Tiskovka I  www.motormix.cz

Tiskovka II  www.ewrc.cz

Tiskovka III  www.autosport.cz

 

„Vlčák“ po dovolené

Jako na dovolené si při českokrumlovské rally mohli připadat Martin Vlček s Richardem Lasevičem. Nebyli svázáni bojem o mistrovské body a jediné, o co v jižních Čechách usilovali, byly tréninkové kilometry. Pracovní cíl se nakonec posádce podařilo ještě o pořádný kus překročit, za což vděčí nejen vlastnímu výkonu, ale i neopakovatelné atmosféře, kterou místní pořadatelé dokázali vytvořit. Českokrumlovská rally se stala příjemným vybočením ze šedi, do níž se náš rallysport v posledním období ponořil. Snad jen počasí by při dovolené mohlo vypadat trochu jinak…

Posádka týmu Svarmetal Motorsport si zakládá na tradicích a jednou z nich je, že se kromě sprintů objevuje i na vybraných „velkých“ podnicích. Po loňské trojkombinaci Valaška – Hustopeče – Barum letos padla volba na Český Krumlov a Barumku. A jak první letošní měření sil s „velkými kluky“ dopadlo? Kdo se v Krumlově těšil na jarní počasí, odjížděl zklamán. Společným jmenovatelem rychlostních zkoušek byl i tentokrát kluzký povrch, který už tak zrádné tratě českokrumlovské soutěže dokonale ztížil. V těchto podmínkách se Martin s Richardem od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“. Bez větších potíží si poradili i s náročnou noční sekcí, která pro vyznavače kratších soutěží nebývá zrovna šálkem čaje.

Druhý den se počasí vylepšilo a tratě začaly osychat. Martin s Richardem pokračovali v nastoleném tempu a bez nervové zátěže si užívali nádherných tratí. Jejich bezchybná sobotní jízda nakonec vyústila v posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb. 

Posádka si úspěchu z Českého Krumlova velice cení. Mimo jiné proto, že ho bylo dosaženo na trati, která měřila jednou tolik, co běžný rallysprint. Koneckonců, dejme slovo jednotlivým členům posádky: „Co dodat? Je úterý a já jsem se ještě nerestartoval. Tak fyzicky náročný závod jsem nikdy nejel, ta naše malá pojízdná tělocvična mě vyřídila. Přesto všechno to byl jeden z nejkrásnějších závodů, a to v úplně nejkrásnějším prostředí. Krumlov je kraj rally zaslíbený, a jelikož na kole nejezdím, tak je jasné, že se do tak krásné přírody zase tak brzo nedostanu. Naprosto mě šokovala vstřícnost místních obyvatel při seznamovacích jízdách, kdy babičky zahazovaly berle, aby mohly mávat a traktoristi jezdili po škarpách, jenom aby nás neomezili v tréninku. To jsem nikdy nikde nezažil, bude to asi tou dlouhou tradicí, ale taky hlavně mentalitou místních, žijících převážně z turismu.  Jsem přesvědčen, že na takovou rally by se měl náš pan president podívat, ale pouze tehdy, když nebude mít virózu,“ neskrývá své nadšení „Vlčák“.

 Do Krumlova jsem se moc těšil, přinejmenším na jiné počasí. Po odjetí celé rally musím konstatovat, že to už není ani vtipné a na hotelu jsem se musel podívat, zdali nemám plovací blány a na zádech hřbetní ploutev. Jinak soutěž nádherná a považuji ji za perlu v našem mistráku, o nic nám nešlo, a tak jsme si ji užívali a kochali se. Auto celkem bez problémů, organizace šlapala na výbornou, rampu jsme viděli i z druhé strany, u mne vládne naprostá spokojenost,“ doplnil hodnocení soutěže Richard.

Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nyní čeká volný víkend, aby se už o tom nadcházejícím postavili na start Rally Krkonoše, kde svedou boj o další zisk bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally.

MIT METAL Rallysprint Kopná 2013

Tiskovka I     www.autosport.cz

Tiskovka II    www.ewrc.cz

Tiskovka III   www.motormix.cz

Tiskovka IV   www.rally-mania.cz

 

Syndrom domácího prohrávání

Druhé místo ve třídě 6 a zisk 18 bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally - taková je bilance Martina Vlčka a Richarda Laseviče z víkendového Rallysprintu Kopná.

Jak se však u této severomoravské posádky začíná stávat tradicí, cesta k medailovému úspěchu byla nečekaně trnitá, propletená řadou problémů, a stala se výsledkem úsilí celého týmu. Čeští „soutěžáci“ si začínají zvykat, že závodění na suchých tratích bude letos vzácností. Na Kopné podmínky dlouho vypadaly nadějně, dokonce i páteční shakedown se odjel za příjemného, teplého počasí. Již v předvečer startu ale oblaka vypustila první kapky a do rána vypadal povrch tratí podobně jako před dvěma týdny na Lužických horách. Použití mokrých pneumatik se opět ukázalo být nezbytností.

S klouzáním po valašských kotárech nemají Martin s Richardem špatné zkušenosti. Koneckonců, i loni jejich putování Kopnou vedlo mezi kapkami deště a nakonec vyústilo v zisk výborné druhé pozice ve skupině „předokolek“. Jakoby se historie měla opakovat, stejná příčka patřila posádce peugeotu i letos a v servisu po úvodních dvou rychlostních zkouškách se rýsoval bezproblémový závod. Bohužel, místo souboje o udržení medailových pozic následoval nelítostný boj s technikou. A co se stalo jeho příčinou? „Museli jsme hodně „katovat“ kvůli bordelu a tři zkoušky před cílem nám stabilizátor ulomil trubku od serva. Přidaly se problémy s převodovkou a při výjezdu ze servisu jsme kvůli delší opravě inkasovali 30 sekund penalizace,“ popsal patálie pilot.

Boj o medaile ve „dvoukolkách“ byl ztracen, co však stále ještě viselo ve vzduchu, byla naděje medailového umístění ve třídě 6. Druhé místo se nacházelo na dosah ruky, stačilo už jen zdolat závěrečné dvě rychlostní zkoušky. Peugeotek sice protestoval, silou vůle posádky se jej však s minimem použitelných rychlostních stupňů podařilo dovézt až na cílovou rampu. Bodový zisk do hodnocení třídy pak alespoň částečně vykompenzoval zklamání ze sedmé příčky v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. „Pocity jsou velmi rozporuplné. Opět se naplnil syndrom domácího prohrávání - v převodovce nám chybí jednička, pětka a šestka, nefunguje servo... Za dané situace bereme i druhé místo ve třídě všemi deseti. Koneckonců, někteří kolegové dopadli mnohem hůře než my,“ připomnělVlčák“ kolostřešní kombinaci svých kamarádů Jaromíra Tomaštíka s Jaroslavem Vrečkou. „Rádi bychom Jardovi Vrečkovi popřáli brzké uzdravení a oběma členům posádky pak co nejrychlejší návrat na závodní tratě,“ dodávají Martin a Richard jednohlasně.  

Ríša Lasevič začal své hodnocení Kopné pochvalou: „Předně bych chtěl říct, že organizace rally a komunikace s posádkami zaslouží absolutorium. Počínaje seznamovačkami, které byly absolutně v pohodě, formální i technická přejímka bez front a shakedown na sprintu - něco nevídaného. Pořadatelé položili laťku hodně vysoko a nevím, jestli ji někdo letos překoná. Samotné závody už pro nás byly trochu utrpením, pod kombinézu si příště beru plavky a do bot noviny  - letos jsme se na suchu ještě nesvezli, ale aspoň bylo jednoduché rozhodnout, co obujeme. Kdybych měl popsat, co vše se nám stalo, tak je rychlejší popsat, co se nám nestalo. Ale dotlačili jsme to silou nezlomné vůle do cíle, a to je důležité. Na závěr ještě jeden soukromý poznatek: tam, kde se nám loni dařilo, tak se nedaří a naopak. Jelikož se blíží Krkonoše, kde jsme odstoupili na poruchu spojky, tak mne to trošku naplňuje nadějí, že bude vše fungovat,“ dodal optimisticky Richard.

Právě krkonošská rally, plánovaná na termín 7. – 8. června, bude další štací Svarmetal Motorsportu v cestě za obhájením titulu ve třídě 6. Ještě před tím však týmovou posádku Martin Vlček – Richard Lasevič uvidíme na rally v Českém Krumlově, kde se uskuteční další díl tuzemského „velkého“ mistrovství.

Galaxy GRS Rally Lužické hory 2013

Tiskovka I     www.ewrc.cz

Tiskovka II    www.autosport.cz

Tiskovka III   www.rally-mania.cz

Tiskovka IV   www.motormix.cz

Trénink s klimou, na závod přiložit

Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezony parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“.

Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, což nejsou zrovna podmínky, ve kterých by se speciály s pohonem přední nápravy cítily doma. Po extrémní Vrchovině však i tento stav většina soutěžících brala všemi deseti. Na zážitku ze závodění se pozitivně projevila také kvalitní organizace a zajímavé tratě, výsledný dojem z „Lužiček“ proto nelze hodnotit jinak než kladně. „Rychlostní zkoušky byly velice dobře vybrány a pořadatelům patří velké díky za sportovní zážitek. Byli jsme velice mile překvapeni z toho, kolik kilometrů jsme strávili v obcích v úzkých uličkách mezi ploty. Je vidět, že kde je vůle, tam to jde. Smysluplně byla kontrolována i rychlost v seznamovacích jízdách, za což je třeba lužické pořadatele taky pochválit, protože pro měření vybírali místa v obcích, nikoliv na výjezdech v polích a mimo zástavbu, jak tomu bylo na předchozí soutěži,“ pochvaloval si „Vlčák“, který potvrdil, že když mu tratě sedí, projeví se to pozitivně i na jeho výkonu.

Posádka pestře zbarveného peugeotu potřebovala dojet a bodově eliminovat výpadek ze Slavonic. Vstup do soutěže byl proto z její strany možná trochu vlažnější než bývá zvykem, což zapříčinilo „až“ třetí pozici ve třídě po úvodní zkoušce. Martin s Richardem však věděli, kdy udeřit. Na trati dlouhé a členité václavické RZ vyválčili nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami a posunuli se na první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělá je i stříbrná pozice v celé skupině dvoukolek, čímž vyrovnali svůj dosud nejlepší výsledek z loňské Kopné. A co bylo hlavní podmínkou úspěchu na severočeské soutěži? „Trénink proběhl s klimatizací a závod s topením, takto jsme už trénovali a závodili mnohokrát, takže psát mokrý rozpis ve vedru a počítat s šotolinou na trati i tam, kde byste ji nečekali, to byla podmínka úspěšného absolvování Lužických hor. Vysoká startovní čísla musí s tímto faktem počítat, ale jinak jsme velice vděčni počasí, že jsme nemuseli laborovat mezi zimní a mokrou pneumatikou jako na Vrchovině,“ nechal se v cíli slyšet spokojený „Vlčák“, který si spravil chuť nejen po protrápené Vrchovině, ale i po smolném minulém ročníku, kdy lužickou rally zakončil mimo trať. Jeho vyjádření pak tradičně doplnil „mitfára“ Richard Lasevič. „Co se týče soutěže, pořadatelů a přístupu ve srovnání s Vrchovinou, musím to shrnout slovy klasika: „…a to již jinde jsme, jiný kraj, jiná vesnice…“ Ne, opravdu, kromě počasí není co vytknout, snad jen málo času na přejezd na nejvzdálenější RZ, kdy to bylo opravdu natěsno, ale to je jen šmouha na povedených závodech. U mne vládne spokojenost. Bitva s kluky z potravinářského průmyslu byla skvělá stejně jako s Martinem Vopatřilem. Teď už se moc těšíme na Kopnou.“

Pro úplnost ještě dodejme, že v 88členém startovním poli, které se v sobotu ráno vydalo na trať Rally Lužické hory, obsadili Martin Vlček s Richardem Lasevičem dvacáté místo v absolutním pořadí. Následující soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally, populární Rallysprint Kopná, startuje již za týden v sobotu 11. května a posádka týmu Svarmetal Motorsport na této soutěži nebude chybět.

 

Jiří Dokulil

Rally Vrchovina 2013

Tiskovka I     www.autosport.cz

Tiskovka II     www.ewrc.cz

Tiskovka III    www.rallyzone.cz

Tiskovka IV   www.motormix.cz

Tiskovka V    www.rally-mania.cz

 

"Vlčák" prověřil tuhost karoserie

Vstup do nové sezony Mistrovství ČR ve sprintrally si Martin Vlček s Richardem Lasevičem zcela jistě představovali jinak. Nejen, že na Rally Vrchovina zůstali bodově naprázdno, ale díky přístupu zdejších pořadatelů odjížděli ze Slavonic i pořádně rozladěni.

Počasí si s letošní Rally Vrchovina skutečně pohrálo. Třebaže se duben neřadí mezi měsíce, typické pro zimní sporty, kvalitu sněhových podmínek mohla jihočeské soutěži závidět i letošní Jänner Rallye. Tam se však na rozdíl od českých luhů a hájů závodí na pneumatikách s hroty, což naše zákony neumožňují. Začínalo proto být jasné, že se z letošní Rally Vrchovina stane boj o holé přežití, vyžadující pevnou ruku a pořádnou dávku štěstí. Situaci nepomohl ani přístup organizátorů, kteří nereagovali na návrhy soutěžních týmů zmírnit trápení na nevhodném obutí vložením zón na přezouvání pneumatik.

„Velkým problémem byly rozdílné charaktery povrchu na za sebou jdoucích zkouškách, bez dodatečné servisní zóny na přezouvání. Na tuto skutečnost byli pořadatelé upozorňování, bohužel jsme nezaznamenali ani snahu o řešení. Stejně tak nebylo vyhověno žádostem o posypání vložek neutrálním materiálem ve vztahu k přírodě. Pořadatelé by si měli uvědomit, že nezávodíme s levnou technikou a měli by pružněji reagovat na požadavky jezdců, což by mimochodem přispělo k bezpečnosti na trati. Pořadatelé však věnovali více úsilí vybírání komerčních pokut na místo pořádné přípravy soutěže. Na to už jsme sice zvyklí z minulých ročníků, ale letos to bylo opravdu výživné,“ líčil rozladění před startem pilot Peugeotu 206 Kit Car.

V samotné soutěži se Martin s Richardem dlouho neohřáli. Po dvou rychlostních zkouškách jim sice patřilo slušné páté místo v kategorii dvoukolek a třetí ve třídě 6, nedlouho poté však jejich jízdu přibrzdil výlet mimo trať na čtvrtém testu a poté definitivně zastavil kontakt s retardérem na zkoušce číslo šest. Severomoravská posádka odstupovala z osmého místa ve skupině. „Na zasněženou vložku pod ledem jsme zvolili měkkou zimní pneumatiku, která fungovala docela dobře. Pak ale přišla vložka, která byla mokrá a místy oschlá, což se na pneumatikách podepsalo tak, že nám z nich zbyly švance, na kterých nešlo zastavit do retardéru umístěného na suchém asfaltu. Původně jsme s Richardem mysleli, že máme defekty obou předních kol, ale po odstavení auta a kontrole předních kol, jsme se nad torzem pneumatik rozesmáli. Bohužel, při nárazu jsem poškodil chladič a zvedla se nám teplota na motoru, tak jsme se raději té komedie přestali účastnit,“ objasnil důvody svého odstoupení „Vlčák“.

Martinovi s Richardem nyní nezbývá, než na události smolné Vrchoviny zapomenout a začít se věnovat přípravě na následující podnik. Tím bude v termínu 27. dubna oblíbená Galaxy GRS Rally Lužické hory, na kterou jste týmem Svarmetal Motorsport srdečně zváni.

 

Jiří Dokulil